Monday 6 July 2009

must buy item...


ini mmg my must buy item for this year... bukan nak beli another notbuk... tp nak beli mini notbuk... yang lebih kurang masuk dalam handbag bergayaku itu pun muat... hehehe...

dah lama dah sebenarnya berangan nak menatang nie... tp... de alasan kenapa nak beli... dan sekarang... mcm dah ada alasan je... hehehe

ok... alasan mmg senang nak cari... mcm2 boleh dijadikan alasan... cuma nak dengan tak nak je... awal tahun dulu... mcm tak de sebab nak beli... ehhh masa tu baru awal tahun... banyak benda nak pikir... pikir nak bayar duit kolej... duit roadtax lagi...

sekarang... semua tu dah settle utk tahun nie... so boleh la berangan lebih dan mencari alasan yang sgt kukuh utk beli...

kalau balik ke zaman diploma aku dulu... (ok... nie citer 10 tahun sudah... 10 tahun???? sangat lama tu...) zaman tu... aku tak de pun notbuk ke... laptop ke... pc pun tak mampu nak beli... miskin giler masa tu... tapi masih lagi survive... grad with flying colors... flying colors ke??? maybe... heheheheh

igt lagi... aku dengan waty akan melepak dekat cyber cafe depan umah sewa dulu... situ la tempat aku dengan waty buat assignment... bukan aku je... ramai giler... time tu jugak tak de pendrive... cuma ada disket... musnah disket tu... kira musnah la masa depan assignment aku... hehehehe...

tp sekarang... majoriti student dah ada notbuk sendiri... manja betul diorg... masuk2 belajar je... dah boleh beli notbuk... tak dinafikan... notbuk murah... sbb tu boleh beli... tulah bezanya dulu dan sekarang...

dan sekarang... kalau aku hidup tanpa notbuk zaman perang aku nie... dan jugak internet siput babi nie... aku dapat bayangkan betapa gelapnya masa depan... ibarat macam kembali ke zaman lampu minyak tanah...

tp org dulu tetap survive... jadi... kenapa aku mesti jadikan semua tu alasan????

* oiiittttttttttttt... mabuk ke haper???? dulu zaman batu... skrg zaman batu bata... mmg la lain...*

arghhhhh... mmg tak de bezanya... kalau tak berusaha... smp biler biler pun tak kemana...

8 comments:

Unknown said...

betol tu. kalau kita ingin sesuatu yg diidami... kalau dah sekian lama kita idamkan dia.... disertakan dengan usaha yg
gigih... insyallah akan dapat nya

macam d90 saya... so close... yet so far... kena topup sikit lagi gaji ujung bulan... dapat la... soon...bukan saje item to but this year... tapi i tem to buy after years of hopes and dreams to be realised =)

hehehehehe

wada said...

notbuk kck best gak kan.. beli r kale lawa2 skt..

Olpicture said...

Uwaaaaaa! nak notebook jugak!

Net said...

pafe139: nie kes hopes for suka2... tak de kegunaan pung... hehehe... d90 also cool kan.. hmmm...

wada: lawa gilers.. harga pun lawa siot... hp pocket pc... teruja habis..

olpic: must buy item this year... jgn tak beli... hehehe

Unknown said...

notebook banyak kegunaan. nanti mana tau nak tulis novel ke... cerpen ke... banyak berguna wooooooooo

d90 sungguh best!!!

Net said...

hahaha... true2... mana tau i jadi sophie kinsella malaysian version ke... heheh

Unknown said...

undomestic angel

wakakakakakakakaka

Net said...

cheeeseeeee