Sunday, 21 June 2015

kuih lompang

bile ternampak perkataan kuih lompang.. teringat zaman duduk rumah bujang di permatang pauh.. jiran depan rumah pakcik meniaga kuih lompang.. pakcik yang kepochi.. sampaikan orang datang baiki lampu dan hantar tong gas ke rumah bujang kami pun jadi isu..

masa tu zaman pesta muda mudi.. tak paham lagi.. yang tau nak mengamuk dengan pakcik tu je..

bile dah meningkat dewasa ni.. bile di pikir-pikirkan balik.. memang patut pun pakcik tu kepochi.. kalau tak jahanam akidah.. maklum lah.. jauh dari keluarga.. buat apa pun keluarga tak tau kan..

'pakcik kuih lompang.. terima kasih sebab jd kepochi.. skrg baru saya paham.. kenapa pakcik kepochi.. saya harap pakcik tak simpan dendam terhadap kami serumah..

ikhlas daripada,

bekas jiran'

nota:
kalau anda mengharapkan resepi dari entry ini.. memang tiada.

Sunday, 7 June 2015

this little something

looking for a rare present? or looking for something different? follow my IG.. @netzaidun 


Monday, 1 June 2015

?

agak lama tak mencoret.. entah..

Saya jual bag

mencari bag pelbagai guna? saya ada jalan penyelesaiannya..


follow IG netzaidun untuk penyelesaian masalah anda..