Friday 10 July 2009

bakat terendam

masa sekolah rendah dulu... kalau cikgu tanya dah besar nnt nak jadi apa... mesti aku jawab nak jadi wartawan... tak pun nak jadi lawyer... hmmm... itu dulu... zaman kanak2... penyudahnya... jauh panggang dari api...

masa kanak2 dulu... tak tau rebel tu apa... masa tu... angan2 mat jenin je kot... tapi biler dah besar... biler orang tanya nnt nak keja apa... ntah... tak tau nak jawab apa... soalan yang tak de jawapan...

citer2 zaman kanak2 dulu tu... terus jadi catatan sejarah dalam report kad.. tp... report kad tu dah tak de... tak tau dah campak kat mana... sib baik dah campak... kalau tak... maunya aku gelak golek2 sbb kelakar tahap cipan... mengenangkan angan2 mat jenin aku tu...

kini... segalanya berbeza... dari bercita2 nak jadi journalist tak pun lawyer... hanya mampu terjadi kerani... kerani je?? oklah tu... dari tak de keja langsung... boleh la cukup makan... cukup pakai... cukup melaram... cukup la segalanya...

tp sekarang... aku ada angan2 baru... aku nak jadi writer... kira nak menghabiskan masa aku yang berlambak tu dengan menulis... mana tau... boleh buat novel chenta ke... who knows... satu hari nnt karutan2 aku akan di terbit jadi buku... glemer siotttt... hehehe... berangan lagi...

kalau orang tanya kenapa writer??? kenapa tak photographer ke??? ehhhh... ada ke orang nak tanya??? dah tak de kot... orang slalu tanya pasal angan2 nie kat budak sekolah je... hehehh

tapi kenapa yer??? hmmm... mungkin jugak sbb aku suka membebel kot... ehh... tak jugak... tp mmg aku kuat membebel... ntah apa2 yang aku bebelkan... tp mungkin membebel tu je bakat terendam yang aku ada kot... oittt... itu pun kira bakat ker??? kasik can la...

kenapa tak pilih photographer?? aku suka bergambar... tapi aku tak suka tangkap gambar... aku nak tengok gambar aku je... lantak la orang nak kata aku meroyan ke... mmg aku giler bergambar... di mana saja aku boleh bergambar... sungguh tak malukan... tp... aku pedulik haper....

masa zaman sekolah dulu... aku tak penah tulis pasal karangan imaginasi... sbb... aku tak suka berimaginasi... aku hanya tulis karangan yang berasaskan fakta je... mmg aku takkan buat karangan imaginasi... otak aku terlalu sempit untuk berimaginasi... dah tu... cita2 pun nak jadi lawyer...

tp sekarang... rupe rupenya... baru aku sedar... pandai jugak aku berimaginasi... siap boleh mengarut lagi... hahaha... terima kasih kepada teknologi... kalau nak harap aku tulis atas kertas... mmg tak de hari la... tak kose aku nak menghabiskan dakwat pen aku...

5 comments:

Unknown said...

ahahahah... ok al tu... sekarang ada hala tuju... ada reason for living. kalau orang lain pon boleh... why not u?

mama bilang... bila atok tanya nak jadi ape besar nanti? i jawab nak jadi pencen... sebab tgk atok best je keje pencen tak buat ape2...

hampess terasa bila atok bilang kena keje lain dulu baru leh pencen...

ciss

Net said...

tu orang... saya bukan orang... hehehe

mana ada keja pencen... hahahaha

Unknown said...

abes kalau bukan orang ape? angel? lagi la boleh

Net said...

muahahaha.... angel with dirty faces...

Unknown said...

p/s: tergejut jap tadi sebab ingatkan title blog tadi Badak Berendam... ahahahaha