Wednesday 4 November 2009

bersamamu...

kat tiwi tadi ada program bersamamu... tetiba aku sebak... kalau aku kata aku susah... (memang aku idup susah dulu...) ada orang lain lagi susah...

tapi... aku tetap berpegang pada... kalau aku bodoh hari nie... esok tak semestinya aku bodoh... owhhh apakah kaitan???

yang sedihnya... orang2 yang susah nie... tak banyak yang nak keluar dari kepompong kesusahan mereka... aku penah ikut kawan aku pegi program untuk orang2 miskin tegar... sedih!! banyak antara mereka yang tak appreciate apa yang ditawarkan pada diorg... masih lagi tak nak berusaha...

ternyata... mereka masih berharap duit turun dari langit... tidakkah mereka tau theres no easy money in this world!!! tidakkah mereka tau yang duit tu takkan turun dari langit tanpa usaha??? nak suap makanan ke mulut pun kena usaha la...

aku tak tau apa yang diorg pikirkan... noktah...

kenapa aku tiba2 emosi????

1 comment:

Paduka Fansiar said...

bagi saya... datangnya dari keluarga senang. tak semestinya hidup aman damai. penuh luka dan duka seperti biasa

for me... its not where you come from that matters most... but where you're heading to...

what i went through made me who i am today. and if i had the chance to do it all over again... i wouldnt change a thing...

peringatan... cerita ini tiada kaitan dengan dengan mana2 orang yg hidup atau yg sudah mati. mana2 persamaan adalah kebetulan semata2... hahahahah