Sunday 1 November 2009

aku bukan nomad!!!

im moving out!!! after 3 years staying here... its time to move on...

diam tak diam... pejam celik pejam celik... dah tiga tahun lebih aku menetap di apartment yang aku sewa nie... n now... masa untuk pindah...

actually tuan rumah aku nie nak jual rumah dia... he did not saying anything to me... smp la satu hari yang indah... dia call aku dan cakap... "cik nurul, esok saya nak dtg umah... sbb ada org nak tgk umah... saya nak jual umah tu..."

ok fine!! dia tak cakap langsung kat aku yang dia nak jual umah yang aku duduk nie... smp la... hari ada org interested nak beli... mentang2 la aku kerani keja kilang je... langsung dia tak offer aku... mmg la aku tak mampu nak beli pun... but at least... bagi la courtesy call... tanya aku interested tak nak beli...

end up... aku carik apartment lain... puas hati... so... my next destination... masih lagi di Damansara Damai nie... i luv to be here... tempat nie mmg aku suka sebab:-
1. dekat dengan ofis... so aku boleh bgn lambat dan punch card lagi seminit dua ke pukul 8.30 am
2. dekat dengan OU dan Ikea... well.. im so in luv dengan Ikea's design... cuma tak mampu je nak beli... boleh berangan je la kan...
3. dekat dgn Plus Highway... if let say aku nak transfer balik ke Rawang... masuk je highway teros ke Rawang... tak payah nak pikir jln mana tak jem...
4. rental murah... nie yang penting okehhh... so like i save a lot... balance2 duit tu... boleh shopping la kan... hehehe... riang!!

so... 1 dec nie... aku akan berpindah ke tempat lain... first thing first...
1. beli beg plastik hitam
2. buang semua khazanah lama yang dah bertahun tak di bukak
3. sedekah kan apa yang patut... contoh: baju2 yang masih lagi elok tp tak nak pakai...
4. magazines buang dekat recycle bin... save the environment okehhh...
5. kosong kan freezer... (bukan kah selama ini freezer tu mmg kosong???) owhhh... maksudnya... jgn beli sebarang mknn utk sebulan nie...
6. kemas sikit2... nnt dah tak de masa nak kemas... yelah... dah nak exam.. sure tak de masa nak kemas...

dan akhirnya... umah ku ini seperti tong sampah... my things... all over the place... oh goshhh!!! terasa seperti hidup di tempat pelupusan sampah...

1 comment:

Paduka Fansiar said...

saya! saya! saya sedia membantu menerima sebarang dan segala benda2 yg tak perlu. hahahahahaha

magazine jangan buang dulu tau... magazines saya chop!