Saturday 4 May 2013

dari kacamata aku..

esok bersamaan dengan 5 Mei 2013.. rakyat Malaysia akan keluar mengundi.. sepanjang tempoh berkempen.. sungguh byk tohmahan yang aku dengar dari pelbagai pihak..

ada yang kata dia dah lama mengundi tp this year nama dia hilang la.. ada bangla beramai2 masuk malaysia sebab di bawa oleh umno utk undi bn la.. ada yang kata roadblock merata2 sbb tak bg balik kg la.. mcm2!!

hakikatnya.. tak satu pun dapat buktikan kepada aku yang semua itu benar2 belaku.. esok akan menjadi kali ke 3 aku akan keluar mengundi.. dan aku telah cek bahawasanya aku akan mengundi di tempat yang sama..

kebanjiran bangla di malaysia tu mmg dah lama.. korang tak sedar ke? tapi bas yang berkoyan2 itu.. airport tu di mana? mcm bkn di sabah.. owh ya.. suka aku nak bgtau di sini.. aku pernah ke sabah beberapa kali tahun lepas..

aku pernah nampak polis menahan penyokong bebas yang mengibarkan bendera dari kereta di highway.. kerana aku fikir.. perbuatan demikian membahayakan.. apa akan berlaku jika bendera tersebut terlepas? tidakkah akan membahayakan keselamatan org lain?

kite bebas untuk memangkah sesiapa saje yang kiter suka.. sebelum memagkah.. pilih lah.. dan pastikan kiter tak menyesal.. kerana 'what if' itu takkan mengubah apa2..

dan kite juga jagan lupa yang dalam dunia ni ada concept 'its too late'..

No comments: