Monday 17 August 2009

bad day??

hari nie... paper akhir untuk sem nie... exam pukul 2... so cam biasala... aku akan kuar rumah cepat... otw tu... aku singgah la kat esso jejantas sungai buluh... isi minyak la kan... buat pe lagi... dah sampai kat stesen minyak tu... ada sorang mamat tu... very suspicious... cuak aku... dah la waktu tu tak de keta berenti... jadi aku pun pura2 la amik2 barang dalam keta... seminit lepas tu... ada keta lain masuk stesen tu... so... aku pun tak la seram sangat...

yang aku takutkan sebab... mamat yang suspicious tu pandang orang semacam je... dan pegi dekat keta yang berenti di stesen tu macam jual barang... tp tak tu apa yang dia jual... kalau korang tengok... korang pun cuak cam aku gak kot... maklum la... aku sorang2 je... lepas aku isi minyak... cepat2 aku blah... menggiggil gak la sekejap... mana la tau perampok ke... pembunuh bersiri ke... huisshhhhh... mintak simpang...

ketakutan aku... bertambah biler antara persimpangan lepas bayar tol kat jalan duta dengan highway duke... ada pulak mamat motor dengan muka tak bersalah melintas depan aku... dah la tadi cuak dengan mamat suspicious... sekarang cuak pulak dengan mamat motor yang melintas... aku teros la emergency break... bukan sikit2 punya break nie... nie break yang sampai kuar bunyik tayar begesel dengan jalan... huhhhhhhh... dapat tak korang bayangkan perasaan aku masa tu???

tak habis dekat situ... dengan tak semena2... jalan nak menghala ke sungai besi ikut jalan depan muzium jem la pulak... owhhh!!! apakah nasib ku hari ini??? rope2nya... ada lori alam flora rosak kat persimpangan nak ke kl dan seremban... pastu... di tambah pulak dengan bas persiaran yang rosak di tepi jalan... nasib baik aku kuar umah cepat... kalau tak... mau menggigil aku sepanjang jalan...

sampai kat uniten... pukul 1.05 petang... so... still ok lagi... sempat lagi nak belek2 buku... gossip2 dengan kawan2 sket...

hari nie... aku pakai mask... maklum la... semua nie penangan H1N1... teros kawan aku kata aku kena H1N1... siott je...

1.55 pm.. aku masok dewan exam dengan mask di muka... masok2 je... ramai pulak tu yang batok... dan ramai pulak tu yang tak pakai mask... sampai kan kawan aku jerit... 'sudah2 la tu batok!!!' teros aku cakap kat dia... 'sebab tu aku pakai mask...' tp mmg nasib baik la aku pakai mask... sepanjang 2 jam dalam dewan tu... ada je orang yang batok... naik takot aku nak duduk dalam dewan tu lelama...

exam hari nie... lebih kurang tak nyesal sangat la tak baca buku... pasalnya... soalan nya mmg senang seperti biasa... senang nak baca ok... jawapannya... hmmm ku berserah je la... tak tau nak jawab... dan seperti biasa... aku hantam saja... goreng sampai hangus... harap2 dapat markah kesian je la... heheheh...

habis exam... teros balik umah... dan ajak amad kuar makan dan jalan2... mana lagi kalau tak ke the curve la kan... dah dekat the curve tu... kalau tak menghabiskan duit... mmg tak sah la kan... aku telah membeli...


2 helai seluar pegi ofis di G2000...


album zee avi...


eyegel di body shop...


eye mask juga di body shop...

menurut salesgirl kedai tu... pakai eyegel dan rendam eyemask ni dalam air panas pastu letak kat mata sebelum tido... boleh hilang kan puffy eyes aku... ntah betol ntah tak la kan... aku nie pun satu... percaya pulak cakap salesgirl tu... muahahha....

kesimpulan hari nie : its not that bad... sbb riang boleh shopping... poket je tak riang... (baguskan kalau pokok duit2 boleh guna untuk shopping...) :)

5 comments:

Paduka Fansiar said...

alhamdullillah. at least semue dah settle dan selesai. boleh relax jap before doing it all over again. hehe

well done. 9

Net said...

hehehe.. rehat satu bulan je... doesnt make any different pun...

Paduka Fansiar said...

1 bulan macam2 boleh buat. weekend is yours. enjoy it while it last ;p

Olpicture said...

bunyi macam bad day... tapi ending riang jer...bagus lah...

Net said...

Pafe: blh bgn lmbt di hari ahad.. Riang sekali..

Olpicture: sy riang tp poket sy menangis.. Muahahahaha..