Saturday 17 October 2009

syarat kemasukan...

Master of Accountancy (By Coursework)

Entry Requirements

A Bachelors' Degree in Accountancy (Honours) form UiTM or any institution of higher learning with a minimum CGPA of 2.75, or

A Bachelor's Degree in Accountancy (Honours in a relevant field) from any institution of higher learning with a minimum CGPA of 2.75

memandangkan aku dah nak abis belajar... jd.. aku telah menggatal konon2 nak sambung buat master... biler aku tengok syarat kemasukan dia... teros aku terdiam... dalam hati... 'owhh... susah jugak nak buat master nehhh... minimum cgpa 2.75...'

dan ini bererti... aku kena berusaha lebih... sbb aku tak nak cgpa aku jatuh... dan ini jugak bererti... aku tak boleh amik 4 subjek teros utk sem depan... ini bererti... aku kena amik 2 subjek pada jan 2010 dan 2 subjek lagi pada sem may 2010... supaya aku grad dengan cgpa yang baik...

hmm... tp kenapa accountancy??? erkkkk...

3 comments:

Olpicture said...

dah minat accountancy...

Net said...

accountancy tu mimpi ngeri saya!!

Tak minat lgsg.. If u ask me about debit credit.. Mmg i tak blh jwb..

Master in accountancy adalah sgt tak mungkin.. Hehehe

Paduka Fansiar said...

finance ade. bus management ade. banyak lagi course boleh amek

yg penting... keep up your good work that you have done so far.

forget 2.75... i know you can get 3 if you put your mind to it...

failing which... theres always masters in laws :|

muahahahahahahahaha ;p