Thursday 23 August 2012

selamat hari raya...

sebelum terlambat... selamat hari raya uols... harapan saya semoga hari raya kalian amat bermakna... owh ya... citer pasal raya... aku rasa topik yang tak patut di bincang kan di kala begini adalah:-

1. mengumpat hal org... contoh nya 'ko tau tak... anak si polan tu dah tak mcm lelaki aku tengok... dah mcm perempuan... bermekap bagai...'- iskk topik membuat dosa ni mmg tak patut di bangkitkan... elok2 tak berdosa dah menambah dosa...

2. menyibuk hal org... contoh nya 'betul ke ko tak jadi kawin?' - patutnya... org yg dtg tu tanya la keadaan tuan rumah.. sihat ke tidak.. ni p tanya soalan sensitip.. mmg la korang tak sensitip lgsg.. tak perlu soalan tu semua... kiter hidup maju ke depan.. bkn memandang ke blakang... tak gitu?

3.  hal2 politik.. time2 raya ni... tak perlu la nak citer ko sokong puak mana... baik citer hal2 macam mana nak merapatkan silaturrahim...

4.  hal2 agama.. ya... aku tau korang semua pandai agama... tp tak payah la nak bukak ceramah 40 kajang tentang agama... sensitip la sikit dgn keadaaan sekeliling... cuba tenung diri sendiri dulu... baru nak perbaiki org... ok?

5.  dan yang terakhir... topik2 bermegah diri... aku tau korang kaya.. tp tak perlu la nak menunjuk sgt... kekayaan tu pinjaman dunia semata...

adeh... apa aku dah merepek ni... sepanjang raya ni... aku dah jd mcm apa je... makan tak berenti... mula la aku nak membeli basikal bodoh tu kan... boleh jugak sambil2 melayan drama di tiwi setiap jam 7 malam... aku mengayuh basikal itu... wah... angan2 tu bukan main lagi kan...

No comments: